Testing Java-Script

keskiviikko 26. tammikuuta 2011

VVV Virvo Vastaus Verkosta, Ongelmia Internetin hakusysteemissä, Ajatuksia tiedon etsimisen ongelmista. OSA 7. VAARALLINEN TIETO

OLEN TULLUT VIISAAKSI.     MINULLA ON AIVAN LIIKAA TIETOA.
Minulla on kolme tietävää konetta.  Yksi niistä on saanut käpyjä vatsaansa ja sille pitää tehdä suolistohuuhtelu.  Kaikissa koneissa on hieman eri systeemit, erilaiset varmistuslevyt    Minulla on 200 sivua sotkuisia käsimuistiinpanoja, joissa on puolentoista vuoden aikana kertynyttä ohjelmistotietoa.  Minulla on 100.000 valokuvaa joista pitäisi löytää ja luetteloida ne 3000 tärkeintä.  Kymmenittäin koneen sisäisiä toimintoja, jotka pitäisi opetella ja useita tietokoneohjelmia jotka haluan ottaa käyttöön.
     Koneet ja ohjelmat yllättävät minut jatkuvasti erilaisilla oikuillaan.
EN PYSTY ENÄÄ HALLITSEMAAN TÄTÄ TIETOMÄÄRÄÄ.  SE ON VAARAKSI MINULLE.  Minun on järjestettävä se jollakin tavalla.  Minun on viritettävä tämä peli ja minun on levättävä.  Niinkuin boa-käärme, joka on syönyt kauriin, minun on nyt vetäydyttävä syrjään sulattamaan tätä tietomäärää, jonka olen ahminut.
 MUUTEN TÄMÄ TIEDON JA TIETÄMÄTTÖMYYDEN YHDISTELMÄ UUVUTTAA MINUT.

Ja minun oli vielä saatava vastaus kysymykseen; mistä maailman viisaus oli syntyisin ?
Ja miksi maailman tyhmyys oli niin pitkään viivästyttänyt sitä ?

Menin nukkumaan, näin unta:
OLIN TYHMÄ JA HIKINEN ORJA.  MINULLA OLI LIIAN VÄHÄN TIETOA.
Oli satokausi ja poljin vesiratasta, joka nosti pellolle joen vettä.  Satokauden jälkeen minä väänsin jauhinkiveä, joka murskasi jyvät pehmeäksi ja pölyäväksi jauhoksi.  Kova tuuli puhalsi akanat pois ja viilensi hieman hikeäni.  Kerran kova tuuli oli vähällä kaataa minut;
     Yöllä minä näin unta tuulen voimalla käyvistä rattaista, joiden voima nosti vettä joesta ja jauhoi jyvät.  LEGIOONALAISET VEIVÄT MINUT ROOMAN KEISARIN LUOKSE JA HÄN ANTOI MINUN RAKENTAA PIENEN MALLIN TUULIRATTAASTA.
                                                            Keisari katsoi sitä pitkään,ja  hänen silmänsä kiiluivat.
- Sinut tullaan palkitsemaan.               Keisari sanoi minulle.
Yöllä minä nukuin rauhallisesti siihen asti, kunnes Keisari työnsi suuren miekan vatsani läpi.
Minä katsoin ihmeissäni, kun hän murskasi tuuli-rattaani ja poltti sen jäännökset.  Minun katseestani on aina paistanut se, että etsin tietoa.  Olin kiitollinen siitä, että Keisari saapui kuolinvuoteeni viereen ja antoi viisautensa vielä hetken ajan valaista sammuvaa maailmaani.
- Orjat tulisivat satokauden jälkeen aivan liian levottomaksi, elleivät he jauhaisi jyviä.
OLIN TYHMÄ JA HIKINEN JA KUOLEVA ORJA.  MINULLA OLI AIVAN LIIKAA TIETOA.
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.