Testing Java-Script

tiistai 10. elokuuta 2010

Marttaliitto hohoi! Nyt ote lipsuu. Minulla on liian isot pannulaput

Marttaliitto hohoi! Nyt ote lipsuu. Minulla on liian isot pannulaput.

Marttaliitolle kiitos hienosta työstä, jota he tekevät opettaessaan uusavuttomia käytännön töissä. Ongelma on nyt tämä: Liike-elämässä joku aina, esim. Pannulapputehdas, yrittää vetää tavallisen ihmisen elämästi isomman siivun omaan taskuunsa. Nyt on joku keksinyt, että tehdään isompia pannulappuja, nostetaan hintaa nelinkertaiseksi ja saadaan siis omaan taskuun rahaa lisää. MUTTA KUN ISOT PANNULAPUT EIVÄT SOVI KÄTEEN EIKÄ KUKAAN SELLAISIA TARVITSE. Jos minulla olisi kaksimetrinen kuuma heinähangon kokoinen metallinen leipälapio, niin voisin kuvitella käsitteleväni sitä kättä suuremmalla pannulapulla. Mutta normaalin kaupunkikeittiön töissä ei tuollaisia lappuja tarvita.
Paljon tehokkaampaa, kuin opettaa 200.000:lle keittiö-henkilölle kätevyyttä, olisi vaikuttaa jo tukkukauppaan. Joku teistä olisi voinut vuosi sitten käydä tukkuliikkeessä ja NAURAA TUOLLAISET TUOTTEET POIS HANKINTALISTOILTA. Ottakaapa nyt siis hieman aktiivisempi elämä ihmisten elämän ja olemisen puolustamiseksi. Varjelkaa meitä, please. Ihmisten elämä tässä maailmassa on aika vaikeaa. Me tarvitsemme jonkun puolustamaan olemassaoloamme ja minä olen valinnut TEIDÄT siihen tehtävään. En tiedä, mitä ne seuraavaksi yrittävät meille myydä, mutta menkää, ja estäkää se.
Minun kohdaltani ongelma on ratkennut: olen nostanut villasukan sekä kotona, että veneessä kahvipannun viereen. Se on juuri sopiva käteen, ei tarvitse kaksin käsin taitella ja sovitella käteen. Ja ne isot pannulaput keräävät sopivasti kosteutta keittiön vuotavasta nurkasta. Mutta kuka se syksyllä hankkii minulle uudet villasukat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.