Olemme olleet aika tyytyväisiä autoomme. Minä olen ihastunut saksalaiseen tapaan suunnitella asioita. Kun avaan takapenkit ja katson auton lattiaa, ei voi olla kuin ihastunut rakenteen tarkoituksenmukaisuuteen. Penkit myös taittuvat aika mukavasti ja osuvat kohdalleen ja sama pätee lähes kaikkeen tässä autossa. Automme on kaksiovinen ja takapenkin yläsalpaan on aika vaikea päästä käsiksi, mutta kaksihenkiselle perheellemme se on juuri sopiva.
TÄMÄ ON 96-98 %:sti KEHUVA ARTIKKELI !
Ai niin, tässä samalla terveiset Volkswagenin varaosapalveluun ja tiedotukseen;
ARVOISA NIPPUSIDE & ILMASTOINTITEIPPI-OSAKEYHTIÖ.
Kiitos komeasta mainoslehtisestä joka meille aivan pyytämättä tulee. Olisin kernaasti halukas luopumaan siitä, jos insinöörinne kehittäisivät keinon, millä pölykapselit saadaan pysymään paikallaan. Olen asioinut varaosapalvelussanne Herttoniemessä kerran, oliko se nyt 2007?. Kävin kysymässä pieniä metallisia klipsukkeita joilla pölykapselit ovat ns. kiinnitetty pyöriin. Klipsukkeet vääntyvät joka renkaanvaihdon yhteydessä, mutta ovat ihan käteviä. Lähdin siis bussilla (vaimo oli töissä autolla) hankalalle reissulle Herttoniemeen hakemaan näitä osia.
Klipsuja ei ollut, myyjä suositteli Nippusiteitä. Tai uusia pölykapseleita. (Ei ole totta, taas sieluuni iskettiin.) Nippusiteitä?? Ei kiitos. En minä halua jättää pölykapseleitani heitteille, ja pysyisivätkö ne uudet päällä sen paremmin?
Kysyin myös takalasin pissipojan suojakupua, joka kääntää vesisuihkun 90 astetta ylöspäin. Sitä ei ollut, joten jouduin kiinnittämään sen ilmastointiteipillä, noin 70 cm kapeaa nauhaa riitti. Siinä on liian heikot pidikkeet ja se murtuu pienestä harjan kosketuksesta. Se onkin yksi niitä harvoja tämän auton tyyppivioista.
En siis saanut tarvitsemiani varaosia ja pyydän sitä nyt mitä nöyrimmin anteeksi ja lupaan olla palaamatta asiaan. Mutta mielestäni auto on nyt ruman näköinen. En ymmärrä, miksi haluatte pitää sen sellaisena. Eikö se ole huonoa mainosta?
Ajolamppujen vaihtaminen on uskomattoman vaikeaa. KERRON TÄSTÄ MYÖHEMMIN.
Toinen tyyppivika autossa on vasemman lasinpyyhkimen alle kerääntyvä jää talvella. Siinä on oikein kaukalo, johon kaikki vesi valuu. Ongelma ratkeaa jos muistaa joka lumipäivä rapsuttaa jäät pois. Ehkä siinä voisi pitää jotakin riepua yön ajan.
Puolen vuoden kuluttua ilmastointiteippini oli huollossa poistettu ja lasinpesulaitteen ohjaimen tilalle oli veloituksetta laitettu uusi ohjain.
Pidän autosta, se on ollut varma ja toimiva ja elämässäni on nyt ollut ensimmäinen viiden vuoden jakso, jolloin minun ei ole tarvinnut olla autonasentajana. On ollut hyvin erikoinen tunne, kun on voinut luottaa autoon.
Myyjä liikkeen (Metro-Auto Viikki) toiminta oli asiallista parin pikku virheen kohdalla ja auton myöhästyminen viikon verran oli pikku juttu LISÄÄ MYÖHEMMIN.
2009 Vaihdoin akun
Otin taka-yläspoilerin pois kun katsastusmies väitti sitä laittomaksi
Kaikissa autoissamme on ollut taipumus tuulilasin jäätymiseen sisäpuolelta, niin tässäkin. Olen yrittänyt hillitä sitä pitämällä sanomalehteä jalkojen alla ja viemällä lehdet aina pois jos niihin tulee lunta. Ajamme myös paljon lyhyitä matkoja.
TOISTAN VIELÄ, että tämä on kehuva artikkeli.
Takapenkille on vähän hankala pujottautua, mutta kyllä siellä sitten istuu. Kuljettajan näköalaa hieman rajoittavat leveät tuulilasin sivupalkit; joudut äkkiä heiluttamaan päätäsi sivusuunnassa nähdäksesi palkin taakse. Joskus siinä katveessa onkin ollut auto. Nyt 17.8. 2010 saimme jarrupalat vaihdettua ja ajovalot kunnolla paikoilleen oman epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Merkkikorjaamo lienee kallis, mutta niiden työ on sekin 98 % sesti hyvää. Ai niin; pakoputkeen jäi nyt vielä luultavasti jotakin korjattavaa, pörisee hieman, mutta kyllä se toukokuussa meni katsastuksesta. Ajokilometrit lienee nyt 120.000. ajamme niin vähän, että sen puolesta ei dieseliä olisi tarvinnut eikä kannattanut hankkia. Mutta se on kivaa, että tarvii niin harvoin käydä tankkaamassa.
Siis; hyvä Volkswagen Polo, 1.9 SDI Vm 2003. Hieno auto ja hieno firma. Kiitoksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.