Testing Java-Script

maanantai 20. syyskuuta 2010

Adobe-reader: No mikä ihmeen systeemi tämä sitten on?

Adobe-reader 9 päivittyi koneeseeni.  Kävin klikkailemassa.  En päässyt luomaan omaa hienoa: "Minä ja etanatikku" -romaania;  vaan jouduin Adoben verkkosivuille missä he ilmeisesti kerjäävät minulta rahaa.

Jostain löysin tekstin, että voin 5 omaa PDF-julkaisua tehdä ilmaiseksi, mutta en päässyt tuollaiseen vaihtoehtoon.  Koneeltani en nopeasti löytänyt keinoa, millä ronkkisin sieltä esiin mahdolliset PDF-tiedostot, jotta pääsisin lukemaan niitä.

Yritin tilata maksuttomia E-kirjoja, mutta jouduin aina vain jollekin kirjautumissivulle.

Adobe:n palvelussa firmat voivat ilmeisesti ylläpitää dokumenttejaan joita moni eri ihminen voi käsitellä. Kätevää, ehkä hidasta, mutta varmaa.

Minun pitäisi kirjoittaa pitkiä tekstikokonaisuuksia ja lyhyempiäkin juttuja.  Minä tarvitsisin tällaista.  Toisaalta esim. romaanin lukemiseen tuo BDF-muoto ei ole kaikkein kätevin.

Minä yritin etsiä tietoa asiasta, mutta en sellaista NOPEA/LYHYT/HELPPO/TÄYDELLINEN -tietoa tästä löytänyt.

Fiksun keinon Adobe on keksinyt rahan kalasteluun.  Ja ilmeisesti ovat kavereita Microsoftin kanssa, koska päivitys koneelleni sujui ongelmitta.  Javan päivitys ei suju.

Tänään maanantaina löysin Ladatut-tiedostot hakemistostani 8 eri PDF-tiedostoa.  Mm. yhden 150-sivuisen kirjan, jonka olin  ilmaispalvelusta ladannut.  Se siis toimii.  

Näyttää siltä, että ryhdyn enenevässä määrin käyttämään tätä ohjelmaa.
Mutta täytyisi päästä myös itse kirjoittamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.