Testing Java-Script

perjantai 12. elokuuta 2011

Analyysi ja pakinaa omasta tavastani käyttää tietokonetta ja nettiä. OSA 1 Se vaan tuijottaa ruutua

Joskus huomaan, että olen tuijottanut ruutua pitkään, vaihtanut sivua, mutta en varmaankaan ole ymmärtänyt mitään näkemästäni.  Etsin uutta tietoa, kelaan nopeasti valtavan määrän lähteitä, avaan 20 sivua uuteen ikkunaan jostakin kirjanmerkki-kansiostani.  En omaa pikalukutaitoa, ellen vartavasten pidä sormea tekstillä.  Lehteä lukiessani ajattelen usein ihan jotakin muuta.  Tämä tapa on varmaan peräisin jo kouluajoilta kun ikävystyneenä katselin ikkunasta ulos tai kalloni sisään, omaan maailmaani.  Siis; muutosta tähän, hei!  

Jotakin pakonomaista tässä on, sillä yhden verkkosivuston tietomäärä on jo niin valtava, että eihän sitä voi omaksua edes tunnissa...  Joskus yritin tilastoida jonkun päivän tekemisiäni, mutta se oli liian työlästä.  Ehkä minun olisi syytä uskoa, että tehokas työaika on 3-4 tuntia kerrallaan.  Vaikka olen joskus väsynyt, kone lämpenee liikaa ja verkko hidastuu, niin minä vaan painan.  Ehkä pitäisi silloin uskoa ja lopettaa.  Pitäisikö tehdä kansio: ViimeSivut, missä olisi istunnon lopuksi muutama erityisen rentouttava verkkosivusto... Ja sitten lähteä rentouttavalle kävelyretkelle.

Joskus tuntuu, että mikään ei toimi, kaikki on tuskaisen hidasta ja vaikeaa.  Joku pikkuasia voi viedä äkkiä tunnin aikaa, varmistukset eivät pelaa, kone päivittää itseään väärällä hetkellä jne.  Mutta on uskottava siihen, että olen kehittymässä, oppimassa, ja että minusta tulee jatkuvasti osaavampi.  Mutta en usko sitä, ellen saa aikaan näkyviä tuloksia.  Ja sitä minä nyt olen yrittämässä.

Tänään ainakin otin käyttöön uuden tavan; suljen nämä TweetMeme, TechCrunch yms. sivustot heti, kun olen ne ajatuksella käynyt läpi.  Kun jäljellä on vain pari ruutua, avaan sitten vasta seuraavan 15-sivun nipun.  Mutta tekemistä kasaantuu ja yhä uusia ideoita syntyy loputtomasti; niinkuin nyt tämäkin; Luonnostelin EverNote-muistilappuun 15-osaisen artikkelisarjan tästä aiheesta.  Taas yksi projekti, joka tulee työllistämään...  Mutta se taitaa olla tärkeää.  Kertoa itsestään, pohtia ja keskustella tästä konettamisesta ja verkosta...  
Seuraava osa:   Netinkäyttäjän tuolijumppa 
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.