Testing Java-Script

tiistai 2. elokuuta 2011

Etanatikku-blogi profiloituu Blogi-Blogiksi

... entistä vahvemmin.  Minua kiehtoo tämä Blogimaailma ja haluan olla sen keskipisteessä.
Tässä blogissa on ollut ja tulee olemaan paljon blogien ylläpitoon liittyvää asiaa ja esittelyjä eri blogeista.  Lisäksi nämä Blogien haastekisat ovat olleet keskeisenä.  Itsekin osallistun toisinaan.
Pyrin siis rajoittamaan tähän aihepiiriin kuulumatonta uutta aineistoa.

http://wintoubu.blogspot.com/   FromWindowsToUbuntu -blogi tulee sisältämään sekalaisen kokoelman tietotekniikkaan ja ohjelmiin liittyviä pähkäilyjäni. Tämä uusi blogi toimii minulla myös eräänlaisena muistivarastona ja suunnittelualustana.   Asiantuntemusta siinä ei paljoakaan ole, toisinaan siinä huudellaan apua eetteristä erilaisiin ongelmiin.  Windows-järjestelmistä on maailmalla hyvät ohjeet, niitä minun ei tarvitse kirjoitella.  Ubuntusta ja muista Linux-järjestelmistä on olemassa omat yhteisönsä ja henkilöt, joilla on riittävä tietomäärä ja halu auttaa ensikäyttäjiä ja muita ongelmissa painivia.

Ubuntu on afrikkalainen sana
Wikipedia:  Ubuntun zulunkielinen nimi tulee eteläafrikkalaisesta "Ubuntu"-ideologiasta ja käännetään usein lyhyesti "inhimillisyydeksi toisia kohtaan".  


Blogissa siis käsitellään Windows- ja Ubuntu käyttöjärjestelmiä ja niiden ohjelmia.  
Tuleeko tämä blogi sitten viitoittamaan minulle myös ajallisen tien siirtymisessä uuteen käyttöjärjestelmään, niin se jää nähtäväksi.  Jos minulla olisi ylimääräinen joutilas tietokone, niin varmaan asentaisin siihen Ubuntun.  Olen varma, että se toimisi ja olisi ongelmaton.  Ainoa syy, miksi en asenna sitä nykyisiin koneisiini, on, että en halua jättää keskeneräistä asiaa, eli Windowsin perinpohjaista opiskelua ja tutkimista taakseni.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.