Testing Java-Script

sunnuntai 7. elokuuta 2011

Mökkibussin aikatauluja kyselemässä Fonectassa ja Matkahuollossa

Minua kehotettiin piipahtamaan mökillä; ilmeisesti vaikutin nuutuneelta.  Bussi lähikaupungista menee vain kerran viikossa ja etsin jotain yhteyttä tunnin kävelymatkan päästä.  Sillä olisi sitten mahdollista palata tarvittaessa muutaman päivän päästä...   Fonectan systeemit tuntuivat netissä hieman sekavilta.  Ensin hakutulos oli tyhjää, ilman mitään selitystä.  Yritin uudestaan, koska olin keväällä nähnyt bussin sieltä kulkevan.  Nyt löytyi, mutta tuohon 12 km matkaan ilmoitettiin kuluvan 2.5 TUNTIA!  Häh?  Arvelin, että se oli jonkun pidemmän linjan KOKONAISAIKA ja minun matkani olisi sitten joku pätkä siinä keskellä...
     Etsin selitystä asialle, ja huomasin, että yhteys kulkee risteyksestämme KAHDEN MINUUTIN VÄLEIN??  Mikä se sellainen linja on?  Uudella tarkastuksella yhteydeksi paljastuivat minun jalkani.  Minähän se siinä kintut iloisesti vilkaten kävelin tuota matkaa.  Juuri niinkuin olin kerran keväällä tehnyt.  Se oli tylsä matka, mutta Fonecta kyllä tiesi oikein sen ajan...  Ja minulla oli siis täysi vapaus lähteä risteyksestä kahden minuutin välein, ihan milloin vain lystäsi.  Julkisella kulkuvälineellä...
     Forssan matkahuollossa kyselin mukavalta kaverilta, jota juuri oltiin näköjään opettamassa töihinsä, reittiä uudestaan.  Ja nyt löytyi.  Kaupungista X kulki Forssaan peräti neljä vuoroa päivässä.  Otin ajat ylös.  He myös osasivat kertoa, että se kulkee vain kouluaikoina, eikä siitä siis juuri nyt ollut hyötyä.  Mutta syksymmällä siis voisin sitä käyttää...
Tästäkin tuli myöhemmin pettymys...  Sillä meidän poikittaistiellä on pahaksi onneksi kaksi päätä.  Ja bussiyhteys kulkee SEN TOISEN PÄÄN LÄHELTÄ.   Minähän en siis osannut kysyä oikein.

     Helsingistä lähtiessämme, joku matkustaja oli jäänyt pysäkille vilkuttamaan; hänet tuotiin taksilla perään ja bussi odotti pysäkillä noin puolen tunnin ajan.  Se se vasta on palvelua!  Ja kulkeehan bussi muutenkin tunnin välein.
     Forssassa kiertelin toria, lammikkoa, ostin tutussa kahvilassa herkkukahvit lehden kera.  Sitten kassillinen muonaa kaupasta.  Mukana minulla oli vain pikkureppu; puhelin ja pieni tietsikka.  Ja pääsinhän minä sitten mökille tutulla mummobussilla, paluukyyti tosin olisi vasta viikon päästä.  Ellen sitten saisi kyytiä takaisin...
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.