Testing Java-Script

sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Bloggerin ja Googlen uudistukset ja muut kuulumiset.

Blogger uudistuu, siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, Google antaa aikanaan selkeät ohjeet. Minä jopa jätin päälle sen uuden Editori-sivun, vaikka useimmiten en näistä uudistuksista tykkää.

Google Reader uudistuu ja yhdentyy Google+ :aan.  Siitäkin tulee selkeät ohjeet, täytyy vain nähdä se vaiva, että siirtää lukijansa Google+ piireihin ja hankkii uusia lukijoita ja tiedon lähteitä.  Readerissa jaetut otsikot tulevat vihdoinkin saamaan arvoisensa yleisön ja hienoja otsikoita jakavat ihmiset löytävät paremmin toisensa.

Google+ :sta sanoisin näin:  Perusta muutama selkeä linja mieliaiheistasi.  Esim. 1. Sauna   2. Matkailu    3.    Koti,   tai mitkä sitten mieliaiheesi nyt ovatkin.   Sitten KIRJOITA niistä, jotta ihmiset, jotka Sinä haluat löytää, löytävät Sinut.  He ryhtyvät seuraamaan Sinua ja Sinä sitten heitä.
Tuo julkinen Stream, joka kerää kaikki valintasi, on toki myös yksi mahdollinen seurattava, mutta se on liian laaja.  Myös olen todennut, että valokuvaajien, etenkin ulkomaisten, seuraaminen on ongelmallista, kun haluaa nakukuvat katsoa jossakin muussa ympäristössä.

Ja minä itse sitten?  Minä luen, ja opiskelen, siksi postauksia syntyy nyt vähän.  Googlen Dart-ohjelmointikieli on se seuraava vaihe tässä Bloggerin ja muiden verkkosivujen kehittymisessä. Minä olen sitä opiskelemassa, blogini http://etdart.blogspot.com/ kerää linkkejä, kokemuksiani ja toimii muistilappunani.  Luen jatkuvasti verkossa valtavan määrän artikkeleita, blogeja ja postauksia Twitterissä .  Ja välitän niitä eteenpäin.  Tässä vaiheessa lukeminen ja kuunteleminen tuntuu nyt kaikkein tärkeimmältä.  Twitter on hyvin nopeatempoinen ja helppo luettava, siksi se kiinnostaa minua kovasti.  Näyttää siltä, että suomalaiset ihmiset ovat innokkaasti ottaneet sen omakseen.
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.