Testing Java-Script

lauantai 14. syyskuuta 2013

Kaupataan 4G yhteyttä huonosti toimivan 3G kaapeliverkon tilalle

Hieman uudenlainen tapa myydä tuotetta: A4-kokoinen, myyntimiehen puhe...Joka tulisi yhtenä pötkönä, ilman asiakkaan mahdollisuutta esittä kysymysiä. Pitää tietenkin ymmärtää,että myyjät tekevät tätä liukuhihnalta...

Makkarat oli jo paistettu grillillä ja kahvi juotu, kun puhelin soi...
- Saunalahdelta... Kuinkas verkko... Teillähän on tämä kaapeli.. Nyt olisi 4G yhteys tarjolla...

Seurasi myyntimiehen hieman uudenlainen puhe, jonka luonteen oivalsin vasta hiljalleen puhelun kuluessa; tämä olisi siis pitänyt kuunnella rauhallisesti keskittyen parin minuutin ajan, ja ehkä muistiinpanoja tehden...  Millä sitä muuten äkkiä pystyisi omaksumaan uuden asian...
Keskeytin luennon muutamaan kertaan, mikä oli todella vaikeaa.. mankan pysyttäminen ei kai onnistunut heti... puhelu myös pätki pahasti kahteen kertaan, olin saaressa, yli 10 km päässä Vuosaaren metro-asemasta.

Sisältö oli suunnilleen; Samalla hinnalla.. (joo joo ihan varmasti !!) 4G laite, pieni kännykän kokoinen, jonka voi ottaa matkalle mukaan.  Toimii huikean paljon nopeammin kuin kaapeliverkko, ja voi jakaa vaikka kymmeneen laitteeseen (tarkista faktat).
Kommenttini ilmaisuudesta:  Siis minäkö ostaisin n. 200€ (arvioin päässä kuukausihinnan 5-6€ x 36 kk) hintaisen laitteen, vaikkka SL ei ole saanut edes kaapelia toimimaan.

Vastaukseni:  - Ei ole kovin suurta luottamusta Saunalahden systeemien toimimiseen.
    - Olemme nyt jo kustannusten äärirajoilla.
- Olisi kiva jos nämä nykyiset systeemit saataisiin toimimaan...
- Tavoitteeni olisi pikemminkin pyytää nykyisen ADSL-kaapeliverkon laskutuksen lakkauttamista, kunnes sen nopeus saataisiin edes nettitikun tasolle, tai ehkä toisen nettitikun saamista sen tilalle, edes tilapäisesti.
Myyntimiehen kommentti:  Saunalahti pyrkii nettitikuista pois, mutta voinhan (Siis minä, asiakas) neuvotella asiasta asiakaspalvelun kanssa.
Minun kommenttini:  - Edelliseen pyyntööni/palautteeseeni ei ole tullut vastausta, teen työtä tietokoneella noin 70 tuntia viikossa, jaksan/ehdin/viitsin vain pari kertaa vuodessa hösätä jotakin tälle SL-verkko asialle...

Myyntimiehen selitys kaapeliverkon huonosta toimivuudesta:  Vanhat kaapelit, ei ehkä / luultavasti ole Elisan kaapelit / ei siis ole Elisan vika, katveet, monia laitteita talossa yms...
Myyntimiesten ei kuulu kertoa laitteidensa haittapuolia.  Niinkuin ei kaapeliverkon myyjä kertonut sen ongelmista, niin tuskinpa tämäkään kertoo 4G:n ongelmista...
Huonot puhelinkaapelit: Jos tösseli roikkuu seinästä putoamaisillaan.. Niin asiakkaan valitus saatetaan luokitella aiheettomaksi.!? Jos siis kutsun asentajan paikalle (tutkimaan Saunalahden asentajan työtä) niin voinko joutua maksamaan siitä???

En saanut tilaisuutta esittää bravuuriani; olin odottanut myynntimieheltä kommenttia:
Myyntimies:  - No toivottavasti saatte kaapeliverkkonnne kuntoon.
Minä:   - Minä taas toivoisin, että Saunalahti saisi kaapeliverkkonsa kuntoon.

SITÄPAITSI TÄRKEIN ASIA, JOTA EN EDES TULLUT AJATELLEEKSI; HUPS. EN HUOMANNUT TÄTÄ: EMME ME TARVITSE VERKKOYHTEYDEN JAKAMISTA KYMMENELLE LAITTEELLE.  VAAN me tarvitsemme yhteyden jakamista KAHDELLE ERI PAIKOISSA OLEVALLE laitteelle. Tupla-laaja kaista sisältää KIINTEÄN JA ADSL:N.

Tähän 4G tarjoukseen kommentoisin seuraavaksi:  (Unohdin tämän herkullisen jutun :)
Myyntimies:
Minä:
(Kyllä sekin vielä muistuu mieleen.

Asiat on tässä ehkä hieman sekavasti selostettu, mutta näin tämä suunnilleen meni.. Kun juttu oli jo melkein viikko sitten, niin ei ihan pysty koostamaan asioita niin hauskasti, kuin se oikeastaan meni.  Pitänee vielä hieman korjailla tätä.

Varmaan uskon 4G laitteen toimivuuteen, mutta hei:  Kyllä vanhatkin laitteet voisi toimia.
Oivalsin nyt myös, että näen SL OmaSaunalahti-sivuilta, koska sopimukseni päättyvät.. pitäisi tehdä jonkinlainen kaavio niistä, ja miettiä tilannettta.
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.