Testing Java-Script

maanantai 28. kesäkuuta 2010

KAUPASSA TIKKUA OSTAMASSA

KAUPASSA TIKKUA OSTAMASSA

Elämä kului, kesälomat lähenivät, Sanomalehden tilaus lakkaisi kesäksi, tarvitsin tietoa, siis nettiyhteyttä kotonakin.
Kuluiko siitä vain ehkä kymmenen päivää kun olin uusi päätös mielessäni menossa Saunalahtea ostamaan läheiseen markettiin, joka oli sopivan kävelymatkan päässä kotoani. Luotin Saunalahteen, tiesin, että ison firman, joka mainostaa nimeään, on pidettävä tuotteensa ja palvelunsa hyvänä. Tunnetusta kaupasta on on hyvä ostaa. Ei tarvitse itse tutkia tuotetta.
Myyjä oli reipas kaveri, ja liike oli sopivan tyhjä. Ryhdyin alustamaan kauppaa. Vaikka luotinkin myyjään, tiesin, että kaksi sudenkuoppaa asiassa on.
1.Hinta ei ole se minkä myyjä on ilmoittanut
2.Tuote ei ole se minkä myyjän mainonta on tuottanut päähäni.
Kolmas kysymykseni hinnasta: "eikö tähän tosiaankaan siis tule muita kuluja" tuotti vastauksen.

Euro kuussa laskutuksesta. Aha, siis ei 15 vaan 16 Euroa. (Olin siis päätynyt nopeampaan yhteyteen). Se Euro hoitui pois kuviosta tilaamalla laskut sähköpostiini. Olin päättänyt maksaa puolen vuoden laskusumman kerrallaan, niin vähenisi työ ja vaiva.

Toinen sudenkuoppa, tieto tuotteesta oli hankalampi. Myyjä hakkasi sopimusta koneelle ja minä luettelin tietojani ja yritin samalla kysyä tietoa. Nettitikku, mokkula, olin nähnyt siitä kuvan. Tunnussanat Taivaaseen. Tämä ei ollut Modemi vaan jotakin muuta. En osannut kysyä oikein. Kotona huomaisin, että paperi, jonka olin allekirjoittanut oli GSM-liittymän avaus. ??? Häh! Sim kortti tulisi joskus. Seuraavan kymmenen päivän aikana takoisin hiljalleen päähäni näiden asioiden ja laitteiden yhteyden. Myyjä alleviivasi korostuskynällä pari kohtaa sopimuksesta ja taitoin paperin neljään osaan ja pistin sen joko laukkuuni tai takin taskuun. En tarvitsisi sitä paperia enään koskaan.
Asia hoitui kai kymmenessä minuutissa. Siitäkin minuutti kului siihen kun etsin henkkaria lompakosta. (täynnä muistilappuja ja vanhojan lottokuponkeja). Hienoa. Näin se pitää mennä.

Kävelin kotiin. Ryhdyin valmistautumaan uuteen yhteyteen. Siitä tärkein oli postinkantaja, minun pitäisi selvittää tarkemmin hänen tuloaikansa, se oli jotakin 11-12 välillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajattele, kirjoita, lähetä. Tai kirjoita vain inspiroidusti.